Gilberto Simoni

08.10.2010 17:35

 Měl jsem to štěstí, že během 24 hodin jsem se ocitl v "těsné" blízkosti dvou ikon závodní cyklistiky. Španěl, mistr světa 2010 v XC, biker, cyklokrosař, pohodář, José Antonio Hermida a Ital, dvojnásobný vítěz Giro dItalia, silničářská legenda, nyní i biker Gilberto Simoni, se pohybovali na dotek ode mne (málem jsem je přehlídl, vzhledem k výškovému rozdílu). První byl přítomen na Merida párty v klubu Metro, kde popisoval při videozáznamu svůj triumf na MS a potom se zúčastnil volné zábavy........ Druhý odpovídal na dotazy během pohodové tiskovky při presentaci firmy KCK na výstavě Bike Brno. Já měl tu možnost položit dvě otázky tomuto sympatickému Italovi:

 

1) Co říkáte na našeho Romana Kreuzigera?

"Když jsem začínal s cyklistikou, tak jsem se ještě potkával s jeho otcem, Romanem Kreuzigerem starším. Potom v Lampre s Jánem Svoradou. Oba byli vynikající cyklisté. Roman je taky hodně výborný a věřím, že má na to, aby vyhrál Giro i Tour."

2) Co vy a horská kola?

"K horským kolům jsem se dostal již v roce 1986, kdy jsem dostal své první MTB. Prakticky jsem na něm trénoval celou zimu a jezdil do školy a zpět. K MTB mám velmi dobrý vztah a myslím si, že pro silničáře je to zase jiná forma ježdění. V roce 2006 jsem vyhrál italský pohár a MTB závody jezdím dodnes.

Samozřejmě zajímavých dotazů bylo hodně. Namátkou, zkráceně: Dáte si po tréninku pivo, jako většina hobíků? "Ne" ; Co Contador a doping? "Dopingové kauzy byly a budou.....Nevěřím, že by Alberto něco podobného udělal......" Už jste někdy byl nucen v kopci slést a vyjít ho? (smích) "Ne, i když jsem to kolikrát chtěl udělat." Co je v Itálii víc, fotbal nebo cyklistika? "Cyklistika je super marketingový tahák, ale sportem číslo jedna je u nás jednoznačně fotbal." Od kdy závodíte na kole? "Od šesti let a baví mě to dodnes."

 P.S. Simoni odpovídal daleko obšírněji, ale překlad trošku vázl.