TOUR DE JESENÍK (2. závody)

30.05.2007 07:23

 časovka REJVÍZ, 24.5.2007

11km trasa vedoucí z okrajové části města Jeseník na turisticky známé místo Rejvíz. Byl to můj první silniční závod v životě. Start ve všední den odpoledne, jako většina závodů Tour de Jeseník. Ihned po startu školácká chyba s nenašlápnutým pedálem (stále nezvyk na jednostranné silniční SPD), ztráta rytmu, který jsem našel někde v půli kopce. Moje umístění na 20 místě z 53 startujících a ztráta 4:03 min. na prvního dokresluje silničářskou nezkušenost. Jako další dimenzi mého závodění tuto zkušenost hodnotím kladně.

silniční závod NA SVIŇU, 29.5.2007

Tentokrát můj první silniční závod s hromadným startem. Nezvykle krátká trať, pouhých 25 km, ve zvlněném terénu česko-polského pomezí (Černá Voda-Vidnava-cíl někde mezi Písečnou a Černou Vodou), ukončená dost výživným 2,5 km stoupáním do cíle. Poklidný start balíku, kde se poprvé setkávám s poměrně nebezpečnou jízdou poláků. První značně rozbitý sjezd musím stíhat špici, která se snaží potrhat peloton. První krátký prudký brdek z mnoha následujících ujíždí prvních 15, naštěstí docvaknu jednoho evidentního silničáře a visím zuby nehty v nepříjemným bočním větru. Dojíždíme ještě dva před námi, ale závěrečné stoupání nezvládám. Líbilo se mi, že při takovém malém závodě nechybělo doprovodné vozidlo s majákem. Umístění 17 z 45 lidí na startu, čas: 45,33 min.,ztráta -5,22 min.